BM Besök v. 28 (27+4)



Var ju hos barnmorskan igår igen och fick träffa en ny då min har typ 4 veckors semester, vilken lyx! Hoppas hon är på ett varmt ställe ;)

Den "nya" var trevlig och sådär, lite stissig och sen känner jag min ordinarie barnmorska och hon känner mig så de var lite jobbigt men de gick toppen ändå. Blev blodprov, dock i fingret denna gång, de tackar vi och bockar för! Dock sved de till mer än i armen, men jag är ju betydligt känsligare nu och de svider fortfarande när jag kommer åt där hon stack. Hahah!

Hon mätte och kollade järnvärde, blodsocker, bebis hjärtljud m.m. Allt såg finemang ut, förutom de där förbannade järnvärdet, på gränsen till blodbrist sa hon!! Happ bara pina i sig de där tabletterna då! SF-måttet sa hon kunde diffa lite då barnmorsker mäter olika, men enligt hennes beräkning och förra gångens följde bebis sin egen kurva!

Han var även livlig under tiden hon lyssnade på hjärtljuden, flyttade sig hela tiden för vi fick leta efter hjärtljuden flera gånger. Heheh men detta var inte något jag kände av, när han flyttade sig alltså. Kan ju ha med att jag har moderkakan i framvägg och tydligen kunde de ta längre tid för mig att känna sparkarna då men jag hade tur och fick känna redan i vecka 18!


Kommentarer
Sofia - Uddevallas största modeblogg! säger:

En månad kvar tills julafton :D

Hur många julklappar har du fixat ännu?

/ http://smnmode.blogg.se


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback