En helvetes natt och en lika rolig morgon!

Godmorgon!

Sitter här med en skål yoghurt, en kopp te och ett glas med järnberikad juice. Får tyvärr inte i mig järntabletterna så får dricka juicen istället och hoppas på att järnvärdet går upp. Har haft en helvetes natt, vaknade vid 01.00 och hade extrema smärtor vid revbeben (samma som i lördags), upp på toa för att sen lägga mig igen och tycka synd om mig själv. Gjorde sjukt ont. Somnade tillslut tack och lov och vaknade till vid 4. Då Peters larm ringer och jag skulle haft mitt första larm, då vet jag att de är en timme kvar tills jag måste gå upp.


Då hade min telefon stängt av sig själv, helt död var den så fick ta ut batteriet innan jag kunde starta den igen. Ställde larmet på 5 och somnade om. Kom väl upp ur sängen runt 5.15 och var en Zombie! Vid såna här tillfällen önskade man att man hade gått och lagt sig klockan 8 igårkväll. Men hur skoj är de att gå och lägga sig klockan 20 när sambon kommer hem från jobbet 18.30?

Skulle öppna youhurten och de är en sån med skruvkork och så har den en plastbit som man liksom river bort, ne den funkade inte, den gick av och då fick de bli en grillkniv för yoghurt skulle jag ha. Får ett hål, slinter och skär sönder tummen! Ser ut som en 3-åring. Har plåster på båda tummarna!

Får se om dagen blir bättre, hoppas verkligen de och jag överväger att sova tidigare ikväll hur tråkigt de än är. Alternativt vila på eftermiddagen när jag kommer hem fast hur troligt är de att man somnar vid 22 om man tar en powernap vid 16?

Hoppas ni har haft en bättre natt och morgon än vad jag har haft! Kram

Kommentarer
Lina säger:

Usha, jag kommer ihåg de där gravidnätterna! Jag hade mest scenarion som - försöka komma upp ur sängen för att gå och kissa, hade en jävla halsbränna så drack Samarin som saft! :P & i slutet var jag uppe säkert tre gånger per natt för att kissa, JOBBIGT! Hoppas det blir bättre! :)

2011-11-15 | 15:01:52
Bloggadress: http://linamedfamilj.blogg.se/
Sarah säger:

Hej, läste att du studerar till förskollärare :) Vilken termin är du inne på och var pluggar du? :)

Studerar själv första terminen och ska ha barn i maj. Spännande med någon i ganska liknande situation! :)

2011-11-15 | 19:00:15
Sanna mamma till skrutt o lillebror i magen ♥ säger:

Men fy vilken morgon, stackare! Hoppas dagen blev bättre! o förstår dig ang järntabletterna dom är hemska o svåra o få ner:) vad är det för juice du dricker??



o förresten vad mycket fint ni har hunnit handla, skoj! sj älskar jag att shoppa o till dom små finns ju massor vilket kan bli dyrt:P



kram

2011-11-15 | 19:40:01
Bloggadress: http://susannahlundberg.blogg.se/
bumbi säger:

haha, kan inte sluta skratta, såna här dagar är ju = sängliggande. man ska ju inte röra sig! jag praktiskt taget, ser hela dagen spela upp sig i huvudet när jag läser, kan se dig stå och tjura, skära tummen osv! hahaha

2011-11-15 | 20:09:32
Bloggadress: http://knivesandpens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback