Ugnbakad lax med vitlökskryddat creme fraichetäcke!


Bild från tasteline!

4 portioner

4st Laxfile, portionsbitar

ca 4dl creme fraiche
ca 1 dl mjölk
1-3 vitlöksklyftor
vitlökspeppar
salt

Sätt ugnen på 200 grader, lägg fisken i en form.
Blanda creme fraiche och mjölk tills den får en bra koncistens (välj själv)
Blanda i lite salt och valfri mängd vitlöksklyftor. Smaka av så de känns bra.
Blanda sedan i lite (ca 1 tsk) vitlökspeppar och häll över fisken.

In i ugnen i ca 20 minuter! Njut med valfria tillbehör, t.ex. Kokt potatis och sallad.

Vi valde att äta fisken med bara tomat och gurka till!



Varför vi valt att käka utan potatis, pasta och ris denna vecka beror på att Peter har börjat med GI och då orkar jag inte göra ett extra tillbehör till mig. Däremot käkar jag kolhydrater till lunch och så på praktiken, men till middagen orkar jaag inte ställa mig och koka lite ris bara för att ;) Så ni behöver inte bli oroliga <3

Kommentarer
Carro säger:

Sv: Ja, det är konstigt hur det kan skifta. Jag vet faktiskt inte alls. Jag tycker att jag har en likadan mage som med Nova-Lee. Men det vore ju kul med en pojke! Fast kul med en till tjej också, haha.

2011-11-13 | 15:11:58
Bloggadress: http://carrox.blogg.se/
Sanna mamma till skrutt o lillebror i magen ♥ säger:

Hej!!



Men åhh vad roligt o grattis till en liten prins i magen:)

Vad mysigt, o roligt att följa er:)

jag bor i Sala, så näästan Västerås, iaf inte långt ifrån.

glad att du skrev till mig, roligt att följa någon som också är gravid o väntar en Prins, o ännu roligare då vi bor så nära:)



stor kram!

2011-11-13 | 18:09:10
Bloggadress: http://susannahlundberg.blogg.se/
Mamma till William och Wilma säger:

God middag..

Skoj med recept på god mat.

Ha en fin start på veckan söta du.kram

2011-11-14 | 12:09:29
Bloggadress: http://blondis81.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback