Dålig uppdatering....

... i torsdags tog jag och Leon vårt pick och pack, mötte upp min lillebror på station och satte oss på ett tåg norrut. Ett par tåg senare och en busstur klev vi av i Strömsund, Åre/Östersund-trakten. Skulle bli en härlig helg med en massa roligheter men på fredagen och lördagen blev nästan alla magsjuka så jag och Leon som faktiskt klarade oss satt fast i karantän och jag bara väntade på att jag också skulle bli sjuk. Slapp tack och lov men mådde psykiskt dåligt i två dagar då jag var bombsäker på att också bli sjuk och vågade knappt äta.
 
På söndagen bokade vi om våra biljetter och resten hem redan på måndagen istället för tisdagen som de var planerat. Vår semester gick alltså inte alls som planerat vilket sög, men de var roligt att träffa mamma och alla där uppe ändå.
 
Så i måndags tog vi en buss till Östersund, sprang på stan lite. Handlade te till mig och Peter och tomtedräkt och lite leksaker till Leon innan vi fikade en stund med bästa Sassa innan vi gick mot tåget. Skönt var att de var ett enda tåg, altså inga byten. Då min fina sambo hämtade oss i Stockholm. Och tur var väl de för när vi åkte från Uppsala blev Leon hysterisk, klockan var väl runt 22-tiden och var superledsen. Han var så trött lilla gubben och han somnade såfort vi satt oss i bilden och han satt i sin bilstol igen. De hade nog inte gått att åka ett tåg till på en timme med honom, så de var så skönt att jag bad honom hämta oss.
 
Hade lite otur då jag antagligen glömde en leksak på tåget jag köpte till Leon samma dag som vi åkte hem för att han skulle få något nytt att leka med. Kanske kan ringa Sj och kolla om de hittat den, annars får jag be mamma eller lillasyster att köpa en ny då de fanns flera =)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback