Papparkaksbak!

Borde göra mig i ordning nu känner jag för pappa kan dyka upp när som helst, vi syskon ska ut dit och baka pepparkakor och jag vet inte vem av oss han hämtar först så bäst att göra sig klar!

Skulle gissa på att vi göra pepparkakshus också och så hörde jag rykten om att han skulle köpa nejlikor och apelsiner, de som luktar så gott!



Visste ni att Skolan pappa jobbade på för runt 10 år sen var med i en pepparkakshustävling som anordnas varje år här i stan på slottet. Den skolan gjorde Hogwarts, skolan i Harry Potter så jag och min lillebror fick hjälpa till med de där och de slutade med att de pepparkakshuset VANN! Kan ju ha vart för att jag tvingade hela min klass att rösta på de huset när vi var där och kikade på utställningen.

(bilden är ett pepparkakshus jag hittade på google, hittade ingen bild på vårt pepparkakshus)


Kommentarer
Emmy säger:

wow, det var inte illa :-)

Pepparkakshuset på bilden var inte heller pjåkigt! Tänk om man hade såna talanger ;-P



sv. Förstår att du längtar! Finns ju inget mysigare :-))



Här har vi sjukstuga, då vår lilleman varit sjuk och inlagd på barnavd. Nu har vi fått komma hem men man är fortfarande lite skakad, sen har han gått och blivit förkyld dessutom lill stackare. Men förhoppningsvis blir han snabbt pigg från förkylningen! :-) Med mig själv är det bara bra! Hur är det själv?

2011-12-17 | 13:32:46
Bloggadress: http://bemlan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback