Skolan

Då var man hemma från skolan igen, usch och fy. En kurs till sen går jag på mammaledighet tacka gudarna för det. Vår lärare resonerar väldigt konstigt ibland. Idag skulle vi skriva en bokrecension på en bok, kursen började idag och vad jag hade förstått sen tidigare var att de kan vara smart att ha börjat läst den så blir de inte så tungt under denna kursen. Jo tjena, jag läste 10 sidor och idag skrev vi i grupp tack och lov recensionen.



Han har konstiga idéer vår lärare, samma sak med de han pratar om på föreläsningarna, de har ingenting med kommande tentor att göra. Jag kommer gå de dagar vi har grupparbete resten skiter jag i. Jag orkar inte sitta och lyssna på en massa skit, när jag istället kan sitta hemma och plugga de dagarna. Skönt att man faktiskt inte får betyg i närvaro och kan komma och gå lite som man vill ;)

Fick även reda på att böckerna jag beställt för 1000 spänn enbart kommer användas för dessa 5 veckor. Känns ännu roligare, aja. Vet 2 personer som ska söka förskollärarprogrammet till hösten som kan få köpa dem billigare av mig, men de känns ju ändå rätt bortkastade pengar, jag vill ju ha litteratur jag kommer kunna ha användning av under större delar av utbildningen men nej nej.

Nej nu ska jag ta och fixa lite här hemma, hallen ser ut som ett bombnedslag, skulle behöva springa ner till förrådet och ställa ner 3 stolar men vi bor på 3e våningen och de är en halvtrappa ner från markplan och jag orkar inte springa. De får Peter göra när han kommer hem ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback