Smoothie såhär på kvällskvisten!

Blev sugen på smoothie för 20 minuter sen men insåg snabbt att jag inte hade några bär, hade äpple och blodapelsin men ville ha något mer i. Fyndade i frysen, där hade vi jordgubbar vi plockade i soras som vi hade frusit in, dock i lådor och de flesta var skivade vilket betydde att de hade frusit ihop, men just dessa hade jag tur med för de var bara delade så några sekunder på upptining och jag kunde använda dem. Resten sparade jag i kylen så de blir nog smoothie till frukost! Tänkte steka minipannkakor/plättar i vår nya plättlagg så kan ju lyxa till de med smoothie också!



Har inget direkt recept då jag höftade men ungefärliga mått kommer nedan.

0,5 Äpple jag tog inte bort skalet
0,5 Blodapelsin
ca 0,5 dl jordgubbar
I msk saftkoncentrat
0,5 dl mjölk
några matskedar vaniljglass

Ner med frukterna i blendern, i med lite mjölk, så att allt blir till en smet, annars kommer frukterna slungas mot kanterna och vara i stora bitar

Ner med saften, kan uteslutas, smakade inte så mycket men ville testa

Blanda ner glassen, blanda, blir de för tjockt i med mer glass.

Nästa gång ska jag göra med Yoghurt istället för glass, måste handla hem de bara. Men imorgon blir de samma recept till frukosten med glass!! Mums!

Kommentarer
malin säger:

Oj.. jag har ingen aning om vad det är för en liten. För det mesta tror jag att det är en tjej men vissa dagar tror jag att det är en pojke, men som sagt, jag har verkligen ingen aning :) Det får vi absolut!

2011-12-30 | 23:07:55
Bloggadress: http://malineidin.blogspot.com
Rebecca - mamma till Nathan säger:

Gott med smoothie!

Ja vi hade en jättemysig jul :) Din blev ju lite annorlunda men mysig ändå kanske?:)

Jo alltså det har blivit typ så att jag "måste" fortsätta plugga, nu har ju den nya lärarutbildningen kommit o jag läser den gamla så jag måste hinna bli klar innan den gamla försvinner helt, dessutom är det lite av en ekonomisk fråga, med studielån får jag det dubbla av vad jag skulle fått i föräldrapenning då jag inte jobbat innan... Min kille passar Nathan när jag måste på lektion och så, men vi får se hur det går! Känns lite extra stressigt än så länge så jag hoppas bara det går :p vill sen kunna vara hemma med honom när jag e färdigpluggad om ett år också, så kan jag ta ut dagarna då så han slipper börja dagis när han är så liten :)

hur har ni tänkt göra?

2011-12-30 | 23:35:02
Bloggadress: http://rebeccatherese.blogg.se/
Sandra, Colins mamma säger:

Jo tack det är bara bra. Låter jättegott det ska jag testa göra någon dag. Kram

2012-01-01 | 15:20:16
Bloggadress: http://sandrahupdate.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback