Vad behöver den nyfödda bebisen?

Åka vagn:

Vagn
Regnskydd
[X] Filt
[X] Åkpåse
Vagnleksak
Reflexer
[X] Fårskinn 


Åka bil:
 
[X] Babyskydd
solskydd - köper vi om vi behöver sen då vi har tonade rutor
Bilbarnstol 


Sova gott:


[X] Vagga eller spjälsäng
Spjälskydd
[X] Madrass
[X] Bäddmadrass
[X] Täcke
[X] Kudde
Dra-på-lakan
[X] Påslakan  - 2 st
Nattlampa
babyvakt
[X]Mobil 



Sköta om:

[X] Skötbord
[X] Skötbädd
Tvättlappar
Våtservetter
Blöjor
Blöjhink – gratis i babyboxen från barnens hus/babyproffsen
leksaksmobil - kommer inte att ha då skötbordet står på badkaret
[X] Skötväska
[X]Tops till navelrengöring 


Mini-Apotek:

Inotyol, kräm mot röd bebisrumpa
Bepanthen, kräm mot röd bebisrumpa
Borago, kräm mot skorv
Renässans, näsdroppar för spädbarn
[X] Febertermometer
[X] Nässug



Äta/amma:

Amningsbh - borde införskaffas snart, kan knappt ha mina gamla längre
[X] Amningsinlägg/kupor
 
Handdukar (till eventuellt kräk)
[X] Amningspump
[X] Nappflaska
[X] Flaskborste modersmjölkersättning - köper jag sen om jag inte kommer amma
Bröstvårtskräm


Bada:

Badbalja - har badkar
Tvättlappar av frotté
Babyolja
Badhanduk med huva
Badtermometer - köper ingen



Kläder storlek 50-56  

[/] 6 - 8 bodys - 4 st
3-5 tröjor/koftor
[/] 2-3 pyjamaser - 1st
[/] 3-5 sparkbyxor/byxor - 1 par
[X] 2 st overaller - 1 i 50/56 och en i 62
 
[/] 3-6 babysockor - 2 par
1 mössa som täcker öronen under de kallere årstiderna
1-2 par vantar till vinterbebisen



Övrigt:

Filtar
[X] Bärsele
[X] Babysitter
[X] Snuttefilt
[X] Nalle/gosedjur – Check bitleksak
[X] Babygym
[X] Napp - 7 stycken handdukar
[X] Plastad frotté haklappar

Kommentarer
KIm säger:

Jag har inte kollat din blogg innan men jag läser Emmas blogg (lifeasemmaknowit.blogg.se) Vill du handdukar av ekolgisk frotté så kan du gå in på babyelephant.se där finns det massa barnartiklar// Kim

2011-11-02 | 23:56:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback