På brisningsgränsen

Strax före klockan åtta inser jag att jag inte ätit något sen klockan tolv, Leon var trött och hungrig, allt på samma gång. Jag var trött och hungrig, mitt tålamod började ta slut kände jag. Peter har jobbat heeela dagen idag (började 8 och har fortfarande inte slutat) Hinner inte jag laga mat på kvällen för jag tar hand om Leon då så gör han de, så mat får jag i mig men nu var de jobbigt!

Sitter alltså i soffan med en grinig bebis som vägrar somna, en mamma som är superhungrig, börjar få ont i huvudet och som börjar saka tålamod. Inser att vi faktiskt köpte en bärsele för några månader sen så jag sätter Leon i den och lyckas göra lite mat till mig. Nu har jag mat i magen, är betydligt gladare och Leon sover i bärselen. Ska strax krånga oss ur den och lägga honom i sin säng och mig i vår stora säng!

Nej usch sambon får alltså inte jobba såhär igen, tur att de inte sker ofta att han jobbar mellan 08-00!

Kommentarer
bumbi säger:

är lillen dum mot dig? äsch, lägg han i babygymmet, pch gr mat :D

2012-04-11 | 10:49:32
Bloggadress: http://knivesandpens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback