Svar från frågestunden!

Vad jobbar/studerar ni med?

Svar: Jag pluggar till förskollärare och Peter jobbar som väktare.

 

Gick förlossningen bra utan komplikationer?

Svar: Ja de gjorde den, sprack lite så fick några stygn däremot (ingen koll på hur många dock, får läsa de i journalen sen)

 

Hur kändes det att föda just på BF-dagen?

Svar: Det var ju extra roligt om man säger så men förlossningen är de häftigaste jag vart med om så de hade vart lika speciellt om han hade kommit 29e som jag tippat på. Punktlig kille, dock trodde jag att jag skulle passera BF och när vi väl åkte in trodde jag att vi skulle bli hemskickade men vi fick stanna.

 

Vad fick du för bedövningar?

Svar: Jag badade, sen testade jag lustgas (men jag mådde så dåligt redan innan så jag testade bara några gånger för jag blev yr och eftersom jag redan mådde illa ville jag inte fortsätta) Fick då EDA som var superskönt, tills de släppte på vänster sida, höger var fortfarande bedövad så då fick jag bäckenbottenbedövning (spruta down there) När jag sydde fick jag lokalbedövning i sprayform.

 

Var Leon planerad? Alltså planerad planerad.

Svar: Han var planerad så mycket som att vi skulle försöka i sommar efter att vi gift oss (hade kyrka bokad, men vi skjuter på bröllopet) Alltså var han inte planerad nu men vi ville ha barn inom en snar framtid och abort var aldrig ett alternativ för mig. Så han är en liten överraskning!


Hur länge har du och Peter vart tillsammans?

Svar: Sen 11 Juli 2010 alltså 1 år och sju månader. Men vi har känt varandra sen hösten 2006


När kommer förlossningsberättelsen?

Svar: Så fort jag får min journal, ska ringa min Barnmorska och kolla om hon kan skriva ut den och skicka till mig/att jag kommer ner och hämtar den. Annars måste jag vänta tills efterkollen som är om 5-7 veckor ungefär. Kan skriva en ungefärlig berättelse och uppdatera senare med tider, för jag har ingen koll alls på tiderna, vet bara när vi åkte in, när ungefär jag testade lustgasen och när han kom ut. Allt annat är liksom suddigt.


När ska vi fika? ;)

Svar: Jadu, när kan du? Får planera in de snart. Vill träffa er. Ska ni till Öppna förskolan på tisdag? Vi ska dit med vår föräldragrupp! J


Hade du några konstiga cravings under graviditeten?

Svar: Nope de hade jag inte, mitt godissug försvann och jag åt massor med frukt istället men jag blev aldrig sugen på något konstigt eller bara var tvungen att ha något. Lite tråkigt att sambon aldrig fick åka ut mitt i natten någon gång.


Kommer Leon få syskon nån gång?

Svar: Ja de kommer han, dock vill jag bli klar med skolan först (3 år kvar) alltså är jag klar om 4 år i och med föräldraledigheten och så vill jag gärna hinna jobba lite så jag får högre föräldrapenning. Men saker och ting kan ändras men nu fokuserar vi bara på Leon och syskon är en senare historia.


Varför just namnet Leon?

Svar: Jag hörde det första gången för ett år sen och älskade de namnet, Peter var lite sådär i början men började mer och mer gilla de. Samtidigt som de var de enda namnet vi båda gillade. Var in på Hannes ett tag också men kom ganska snabbt tillbaka till Leon, vi ”testade” några andra förslag vi fått t.ex. från min mamma bara för skojs skull men ingen av det hade passat! Han var en Leon och kommer alltid vara de.

 

Sofi: Svarar på din kommentar här då du inte lämnade bloggadress eller mail.

Jag köpte ingen amningsbh för att jag har en som är så obekväm så de finns inte, dessa två är mjuka och betydligt lättare att amma med än dden amningsbh´n jag har redan. Mjuk och superenkel att vika ner och superbekväm, även att sova i.

 

Har ni några fler frågor kan handla om vad som helst ställ dem så svarar jag i detta inlägg :)


Kommentarer
Carro - Mamma till sebastian säger:

Jag är där nästan varje tisdag, så ja jag kommer vara där :)

2012-02-25 | 13:51:05
Bloggadress: http://carroahaokej.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback