Vad behöver den nyfödde bebisen - listan är klar!

Åka vagn:

[X] Vagn
[X] Regnskydd
[X] Filt
[X] Åkpåse 
[X] Fårskinn 
[X] Vagnleksak
Reflexer

Åka bil:
 
[X] Babyskydd
solskydd - köper vi om vi behöver sen då vi har tonade rutor
Bilbarnstol 


Sova gott:


[X] Vagga eller spjälsäng
[X] Spjälskydd
[X] Madrass
[X] Bäddmadrass
[X] Täcke
[X] Kudde 

[X] Påslakan  - 2 st 
[X] Mobil 
[X] Nattlampa
[X] Dra-på-lakan 
babyvakt

Sköta om:

[X] Skötbord
[X] Skötbädd 
[X] Skötväska
[X] Tops till navelrengöring
[X] Våtservetter
[X] Tvättlappar 
[X] Blöjor
[X] Blöjhink – gratis i babyboxen från barnens hus/babyproffsen
leksaksmobil - kommer inte att ha då skötbordet står på badkaret 


Mini-Apotek: 


[X] Bepanthen, kräm mot röd bebisrumpa
[X] Febertermometer
[X] Nässug
Borago, kräm mot skorv - Köper jag vid behov
Renässans, näsdroppar för spädbarn - köper jag vid behov


Äta/amma:

[X] Amningsinlägg/kupor
[X] Amningspump
[X] Nappflaska
[X] Flaskborste
[X] Amningsbh
 
[X] Modersmjölkersättning
[X] Handdukar (till eventuellt kräk)
Bröstvårtskräm - Köper jag om de behövs

Bada:

[X] Tvättlappar av frotté
[X] Babyolja
Badhanduk med huva
Badtermometer - köper ingen
Badbalja - har badkar



Kläder storlek 50-56  

[X] 6 - 8 bodys - 7 st 
[X] 2-3 pyjamaser - 2st
[X] 3-5 sparkbyxor/byxor - 6 par
[X] 2 st overaller - 1 i 50/56 och en i 62
[X] 3-6 babysockor - 6 par
[X] 1-2 par vantar till vinterbebisen - 1 par Tjocka 2, tunna
[X] 1 mössa som täcker öronen under de kallare årstiderna

3-5 tröjor/koftor - 1 st


Övrigt:

[X] Bärsele
[X] Babysitter
[X] Snuttefilt
[X] Nalle/gosedjur 
[X] Babygym
[X] Napp - 7 stycken 
[X] Plastad frotté
[X] Haklappar - 12 engångs, 3 i tyg & 2 dreggellappar
[X]Filtar
bitleksak - köper jag vid behov

Det enda vi inte har nu är reflexer men de kan man ju handla nästan var som helst så nu kan jag lugnt säga att listan är klar! Tröjor/koftor har vi 1 av och känner att de räcker för tillfället, har ju bodys, en varm overall och åkpåse så tror inte de behövs! Känner vi att vi behöver fler får vi handla de då!


Kommentarer
Mickan - Gravid ♥ säger:

Oj, så skönt att vara klar med allt. :) Vi har ju knappt börjat. :P Det blir nu efter flytten.



Tack, jag hoppas också att det löser sig med FK. Fick ett svar på mailen där de skrev att de vidarebefordrat mitt mail till en handläggare som kommer att kontakta mig. Får se när det blir eftersom han/hon inte ringt ännu. :/



Kramar

2012-01-20 | 17:18:12
Bloggadress: http://angel-like.com
Eleonore- Kokboksutmaningen! säger:

Åh så skönt att vara klara med listan! Vi har inte ens börjat men har ju några veckor på oss, går in i v 18 idag :D

2012-01-21 | 14:59:05
Bloggadress: http://www.fika.med.nöjesgalaxen.se/
linn säger:

Bra med sånna här listor, det är ju så himla mycket att köpa :)

2012-01-22 | 22:06:47
Bloggadress: http://linnforsberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback