Overall eller Jacka + Overall i vinter?

 
Nu behöver jag er hjälp, Leon är 10 månader i December och frågan är om jag ska ha en overall att ha om vi är ute mycket och en jacka att ha när vi tex handlar eller åker iväg till folk. Han kommer ju dö av värmeslag om han måste ha overallen i bilen eller affären tillexempel, vi har redan en åkpåse som kommer användas om de är riktigt kallt eller om han har jackan i vagnen. Sen är de ju inte ens säkert att de blir kallt i år, förens senare när trollet går på dagis. Hjälp! Under hösten innan de blir vinter kan de ju behövas en jacka alternativt en tunnare overall så kanske ska satsa på både och?
 
Vad tycker ni? Bara köra på Overall eller Jacka & Overall?
 

Kommentarer
Anonym säger:

overall såklart. det kommer vara kallt för honom i bilen om han bara ska ha jacka.

Svar: Nu är de ju så att vi inte bor i djupaste norrland och har värme i bilen så han kommer inte frysa i bilen.
Michelle

2012-07-18 | 13:12:42
Pernilla-22 år och mamma till Kevin & Emilia säger:

Jag själv hade både och till sonen och kommer antagligen ha likadant till dottern, tänker likadant som du detta med affärer + bilen. Sen sonen hatade att ha en massa kläder på sig så vet inte alls hur dottern kommer vara "/
Svårt val det där "/

Svar: Vi kör på båda, lika bra kan ju bli en varm vinter :) Och under hösten innan de blir snorkallt kan han ha jackan :)
Michelle

2012-07-18 | 15:38:49
Bloggadress: http://ayoungmother.blogg.se
Anonym säger:

fast det tar ju ett tag innan det blir varmt i bilen. Sen kommer ni ju ha honom utomhus med. jag säger bara utifrån min egen erfarenhet av barn. endast jacka blir alldeles för kallt i 20 minus.

Svar: Vi har värmare i bilen så de är varmt när vi kommer dit och jag äker aldrig hemifrån utan att ha med mig extrakläder till honom. 20 minus vet jag inte ens om vi hade här förra året sen kommer han som sagt de KALLASTE dagarna om de skulle vara 20 minus ha overall jag kommer ha overallen på honom i åkpåse om de krävs om de är varmare ute. Så vi kör på både och.
Michelle

2012-07-19 | 12:55:11
Anonym säger:

dessutom: vad gör ni om bilen går sönder mitt på vägen? nä overall säger jag..

Svar: Skulle bilen gå sönder har vi nog större problem än att Leon skulle frysa. Eftersom man inte vet hur vädret blir kör vi på både och, tycker de känns bäst. Kan ju bli svinkallt och då kanske vi inte behöver ha jackan, men blir de varmt kan de vara bra att ha jackan ändå. Blir jobbigt om vi åker och handlar och vi måste ta av honom overallen när vi går in i butiken och innan vi går ut för han kommer bli alldeles för varm inne. ;)
Michelle

2012-07-19 | 12:55:51
Anonym säger:

man brukar inte ta av overallen på barn inomuhus, man brukar bara dra ner dragkedjan till magen och ta av ärmarna !:)

Svar: Tänker mer om jag är inne i typ en galleria och är där i flera timmar då blir de varmt :) Eller vid typ resturangbesök och liknande. Alla tänker olika och de respekterar jag. Därför jag valde att fråga för att se hur andra gör :)
Michelle

2012-07-23 | 20:13:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback