Allmänt babbel!


Inatt sov Leon bättre tack och lov, koksaltlösningen funkar så han inte behöver låta helt täppt. Nu ligger han bredvid mig i sängen och är supertrött vi har vart vakna sen 7 och han har sovit sammanlagt en timme sen dess. Är väl snuvan som spökar och han hinner bara somna och så vaknar han typ. Trodde att jag kunde kika ut i köket och fixa lunch, tänkte lyxa till de med mat från mikron. Men om han är vaken och vill komma upp är de inte de lättaste att äta varm mat i sängen med en hand och bebis i famnen.

Här har vi fortfarande pyjamas på oss, efftersom vi är lite krassliga så vill jag inte tvinga ut honom idag. Mår han bättre imorgon vill jag komma ut på en promenad men idag har vi säng-häng. Peter fick hoppa in och jobba idag så jag är glad att han tog en av nattmatningarna så jag fick sova lite mer sammanhängande.

Lillskrutten är ett riktigt matvrak, de räcker inte bara med bröstet för hans del utan han häller lätt i sig ersättning också, lite jobbigt att de inte finns tillräckligt så han blir mätt. Och vi börjar alltid med bröstet så de produceras mer och tar flaska med ersättning sen men ändå är de för lite. Känns skittråkigt men vi får försöka ett tag till, är ju så mysigt att amma även om jag bara gör de hemma men mysigt är de så vill helst inte behöva sluta heller, inte riktigt än. Känns liite tidigt!

Även jag har vart sjuk senaste veckan, åkte på mjölkstockning. Fyfan, satt och grät när jag skulle amma honom. Slutade med att han fick ta de andra böstet och jag fick använda pumpen. Även fast de ska vara bra att bebisarna suger på de man har stockningen i men jag ville dö så ont gjorde de. Nu är de borta tack och lov.



Kommentarer
Erika - Mamma Till Tino säger:

Så söt!

Får säga grattis till den söta lilla killen :)

Hoppas att allt gick super bra!

2012-03-12 | 23:32:15
Bloggadress: http://eeaberg.blogg.se/
Hanna säger:

Jättestort grattis till en söt liten pojke! Han är verkligen urgullig! :)

2012-03-13 | 07:49:38
Bloggadress: http://whathappensinamerica.blogspot.com
jessica - mamma till joline säger:

Gud så söt han är! :)

2012-03-13 | 20:36:22
Bloggadress: http://jessiplusett.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback