Gravidlista!

När fick du reda på att du var gravid? 21 Juni 2011
Blev det en chock? Ja och nej, kände de på mig men trodde att mensen var sen som vanligt
Hur gammal var du? 20
Hade du mycket halsbränna? Japp
Spydde du mycket? Bara i samband med värkar/förlossningen
Var det någon favoriträtt som ändrades? Nope
Hade du mycket foglossning? Nja, kände av de massor mot slutet
Hade du sammandragningar? Japp
Ditt sf mått som störst? 34 vecka 39+4
Har du fått bristningar? Japp lite överallt
Trodde du att det var en pojke eller flicka? Pojke, fick vi bekräftat också på ul.
Vad hoppades du på? Inget, ett friskt barn!
Hade du mycket vätska i kroppen? Lite mot slutet
Hur mycket gick du upp i vikt? Mellan 11-12 kg
Hur ser du på graviditeten idag? Trots smärta i rygg och så är jag glad att jag hade en lätt graviditet.
Hur ville du att din förlossning skulle se ut? Vet faktiskt inte, utan komplikationer och en lång utdragen förlossning
Gick du över tiden? Nope han är född på BF
När började din förlossning? 18 Feb -12 kl 01.15 med värkar var 10e minut, kom in 10 och han är född 17.24
Hur mycket var du öppen när ni kom in? 7 cm
Vad tyckte du var jobbigast? Vissa sjukt stsarka värkar innan jag kunde krysta
Var du rädd för något? Nej, hann aldrig bli rädd!
Grät du? Nej, det gjorde jag inte.
Skrek du? Nope
Tog du nått smärtstillande? Testade lustgas (funkade inte) fick EDA (släppte på ena sidan efter en timme och fick istället Bäckenbottenbedövning.
Blev du sydd? Ja
Dragen med sugklocka? Nej
Hur många var inne i förlossningsrummet? Peter och förlossningspersonal
Hade du någon nära med dig? Peter
Hur stor var bebisen? 3638g och 51cm
Blev det en pojke eller flicka? Pojke
Vad fick hon heta? Leon Nimal
Hur ser du på förlossningen idag? Toppen förlossning, kan lätt göra om de. Trodde de skulle ta längre tid och göra ondare, visst köndes de men jag hade förväntat mig de värsta ;)
Var allting värt det? OHHJA!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback