Hur gör ni småbarnsföräldrar? Förstår inte...

Hur gör ni småbarnsföräldrar? Förstår inte hur ni hinner med att blogga om dagarna! Visst sover Leon ca 3 timmar i sträck dagtid och visst skulle jag hinna blogga då. Om jag är hemma såklart. Är vi borta är de ju svårt vare sig han sover eller inte. Förra veckan öppnade jag inte ens datorn på 5-6 dagar jag hann inte. Dagarna springer förbi vår skrutt blir 1 månad på söndag och nu börjar jag/vi få rutin på livet. Vet ungefär när och hur länge han sover, hör skillnad på hans gråt och vi vet att han hatar att byta blöja om vi legat nergosade i sängen. Förstår honom, de blir ju kallt. Vissa dagar hinner jag knappt med att äta själv, är Peter ledig ja visst då får han laga mat men när vi är solo så glömmer jag lätt bort de. När vi var på BVC igår hase Leon en morgon där han var vaken från ca 06-12.30. 13 skulle vi vara på bvc och jag hann nästan inte ens klä på mig själv än mindre äta lunch. Tur att de inte hänt mer än en gång att jag glömt helt att äta. Så hur hinner ni blogga??


Kommentarer
Malin - Mamma till Albin säger:

hihi vad söt du är ;) Du kommer vänja dig. det tog ca 3 månader för mig innan jag kom in i alla rutiner helt 100. När ska han äta? skriker han för han är trött, hungrig ? m.m. massa att tänka på. Jag passade på att blogga när Albin sov. Sen har han alltid varit så snäll och bara legat på golvet så jag har kunnat göra ganska mycket. Men ta den tid du behöver och kom igång ordentligt med bloggen igen när du känner att du kan. :) Nu bloggar jag genom mobilen, det är ett hett tips. Har du iphone eller anroid så har blogg.se en app för det. Jätte smidigt. Jag öppnar aldrig datorn längre mer än när jag ska betala räkningar. Hinner liksom inte ;) Vänta tills han börjar röra på sig ;) Då kommer du ha ännu mer att göra ;) hihi... Hoppas allt är bra med er :) Ha en toppen dag !

2012-03-16 | 07:02:06
Bloggadress: http://malindanielzon.blogg.se/
Sandra säger:

Nu började jag inte blogga förän Elton var runt 4 månader men de är tufft i början! Jag hann inte med ett skit utom att ta hand om honom och sen vila etc. Det blir lättare när de gått över 2 månader ( tyckte jag iaf) då känner man sitt barn mer de kan ligga själv en stund på golvet etc. Blir lättare sen när han kanske ligger i ett babygym etc. Du kommer nog hitta mer tid snart :) Nu är de inga problem då han leker med sina saker själv bara jag är i samma rum :) Och tro mig snart är Leon 8 månader och leker själv han med ;) haha!

2012-03-16 | 08:23:50
Bloggadress: http://sandraandrejev.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback