En liten tiger!

Mitt hjärta gick och hämtade filt och napp och la sig på nallen. När jag kom in började han böka omkring och tillslut sitter han såhär och kramar nallen. Nu har han somnat, ca 2 timmar innan han borde/brukar sova men hanär fortfarande hängig så jag blev hemma från skolan idag. Hade barnvakt ordnat men han har vart så ledsen så de hade inte gått.
 
Igår ringde jag till läkarn för att få komma dit för hans hosta, telefonkö i 100 år (vad hände med tiden då man ringde och de ringde upp?) kom fram och fick prata med en sjuksköterska som tyckte att de lät ju inte så farligt med lite hosta. Problemet är ju bara att han varken äter vanlig mat, någon tugga kanske men inte mer, han hostar så han kräks slem ibland och han vaknar 100 gånger per natt för han hostar. Samt att han dagtid växlar extremt i humör.  Fick tillslut ut medicin mot hostan och slemmet så nu är vi nöjda. Ville ju dit så någon fick titta på honom men de behövdes tydligen inte.
 
Så nu är de helg här hemma, en sjukling i soffan och en ofixad mamma framför datorn! Långhelg. Har inget förens på tisdag! Yey!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback