Vårkänslor!

Imorse när jag som en zombie kom upp ur sängen fick jag en chock! All snö är typ borta. De började regna här strax efter 12.slaget och jag gissar att de regnat hela natten. Skogsdungen som igår var fylld med snö, där är dde gräsplättar som tittar fram. Stora också. De har ju vart mellan 10-15 cm snö där ute, tills nu. Nu är de max 5 där de ligger snö. Fåglarna kvittrar och för min del får snön gärn försvinna. Men då var borta helt, inte komma tillbak igen och så blir desamma sak igen, nejtack!
Halt och isigt och kämpa med en vagn. En Leon som har kommit på hur man går och gärna vill gå ute också. Men hur får man en 10-månader envis kille att förstå att de är halt? Älskar snön men jag vill ha snö eller ingen snö. Slask och is gillar jag inte.
 
Skulle snabbt in på toa imorse och då fick Leon förlja med för vi var och är ensamma hemma. Leon går fram till sin badbalja som till hans förtjusning är full med vatten, till min? Inte lika mycket. Han går och kikar, tar tag i kanten, känner med foten och så ner med den. Aja tänker jag han kommer känna att de är kallt. Den stod nämligen kvar från igår då jag inte hann tömma den direkt efter att han badat så vattnet var ju iskallt.
 
Men ungen hoppar ner och sätter sig med kläder och allt! Eftersom de var kallt fick han komma upp jäkligt snabbt och på med varma torra kläder men han tyckte nog att han hade kunnat sitta kvar där en bra stund ;)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback